On-line kommunikációs eszközök használata a napi munkavégzés során

május 26, 2009 at 8:38 du. 1 hozzászólás

Nos mivel már jelenleg harmadik éve dolgozom egy helyi szervezetnél mint eladó és részben mint közönségkapcsolatokért is felelős személy ezért gondoltam irok egy kis szösszenett arról hogy miként is van segitségünkre nekünk eladóknak az új kor médiuma az internet és ennek mindenféle eszköze. Valamikor 2006 végén kerültem ahhoz a vállalathoz ahol jelenleg is dolgozom és ugyanaz a feladatom azóta is az hogyha betér valaki a vállalathoz akkor felvilágositást adjak neki a vállalat termékeiről, szolgáltatásairól és feleljek minden kérdésére amire kiváncsi igy van némi tapasztalatom abban hogy milyen fajta kommunikációs formákat használnak manapság az eladók.
Hát itt nálunk Romániában még mindig a személyes párbeszéd a leggyakrabban alklmazott kommunikációs forma a vevő-kliens kapcsolatokban amely ugye nem minden esetben a legszerencsésebb mivel ez sokkal idő és energia igényesebb mint a modern kommunikációs lehetőségek. Egyrészt ugye oda kell menni a vállalat helyszinére amely energiát és időt emészt fel. Ez sok modern kommunikációs eszköz alkalmazásával ha részlegesen is de kiküszöbolhető lenne. Például vegyük csak a mobiltelefont, sok ember aki betér hozzánk nem kimondottan igényeli azt hogy lássa vagy megtapintsa az illető terméket mivel lehet hogy már tudja hogy hogy néz ki mert látta valahol máshol, vagy nem is érdekli az hogy hogy néz ki. Ezeket a tipusú embereket általában csak a termék ára érdekli vagy egyéb vele kapcsolatos információk, mind olyan információk amelyeket szóban is át lehet adni és ha ezek az emberek mobiltelefonon keresnének fel minket akkor máris megspórolnának maguknak mondjuk egy fél órát mivel nem kellene eljönniük a vállalatig majd onnan még hazamenniük. De ha valaki történetesen mondjuk a termékre is kiváncsi szeretné azt látni, akkor már a mobiltelefon is nyújt erre megoldást mivel már régen kaphatók olyan harmadik generációs tipusú mobiltelefonok amelyeken megoldott a videotelefonálás is, igy még személyesebbé van téve a kommunikáció. És véleményem szerint ez a modern kommunikációs eszközök egyik nagyon hasznos tulajdonsága, hogy időt és energiát spórolnak meg nekünk. Éppen valamelyik nap elmélkedtem  el kicsit ezen a témán hogy mennyire változtatta meg ez a dolog az életünket. Példának vettem magamat, nekem az egyik nagyon jó ismerösöm Taplocán lakik ami Csikszereda központjától körülbelöl 5 km-re található. Nos tegyük fel hogy adott egy olyan szituáció hogy gyorsan szeretnék vele közölni valamit egy fontos dolgot. Mit kéne tennem ha nem lenne mobiltelefon vagy internet? Egyrészt mondjuk ha otthon tartozkodom akkor atöltöznöm, majd kigyalogolnom taplocára ami úgy kb. egy fél óra oda és egy fél óra vissza, és ugye akkor még nincs kizárva a lehetőség hogy nem találom őt otthon és fölöslegesen mentem ki hozza. Nos ez jobb esetben is egy óra az életemből amelyet fordithattam volna bármi másra ami hasznosabb. Mit csinálunk ha egy ilyen eset adódik a 21. században? Benyúlunk a zsebünkbe előhuzzuk a mobiltelefont 2 kattintás és már traccsolhtunk is a másik féllel, videókonferenciában több személlyel is egyszerre akár, nem kell öltözködni, gyalogolni, erőfeszitéseket tenni. Nem is beszélve arról a dologról hogy milyen nagy előnyőket jelentenek a modern kommunikációs eszközök a mindennaapi munkavégzés során. Biztos vagyok abban is hogy nem csak előnyöket adnak a modern kommunikációs eszközök hanem mint minden dolognak az életben ennek is vannak hátrányai, mindenesetre én azon személyek közé tartozom akik úgy vélik hogy több előnnyhöz mint hátrányhoz juttatnak minket a modern kommunikáció eszközei.
Egy kicsit elkalandoztam eredeti szándékom az volt hogy a munkahelyemen az on-line kommunikációs eszközök használatának gyakoriságáról fogok irni. Nos jelenthetem hogy az én tapasztalataim szerint pozitiv irányba halad a dolog. Munkám megkezdése után jó egy két hónapon keresztül csak személyes face-to-face módon kommunikáltam a külső környezettel. Ezt azóta egyre nagyobb mértékben kezdi átvenni a telefonon való kommunikáció, itt két lehetőség van mobiltelefon vagy fixtelefon, megfigyelésem szerint inkább az előbbit részesitik az emberek előnyben de azért meglepően sokan használják mifelénk még a vonalas telefont is főleg az idősebb generáció. Az tapasztaltam hogy az elmúlt három évben növekvőben van azon ügyfelek száma is akik az on-line kommunikációt részesitik előnyben. Egyre többen adják meg például a további kapcsolattartás céljából a telefonszámuk helyett az e-mail cimüket. A fiatal generáció vagy a magasabb iskolai végzettségü személyek részesitik előnyben az on-line kommunikációs formát. Vagy nem is egyszer volt már példa olyanra is hogy valaki nem személyesen és nem is mobiltelefonon keresett meg hanem e-mailbe kért árajánlatot, és ez nekem nagyon jó volt mert tudtam az árajánlathoz például képeket csatolni, használati utasitásokat meg ilyenek. Nem elhanyagolhtó előny ebben az esetben a személyesen történő árajánlatkéréssel szemben a költséghatékonyság sem mivel ezeket a képeket nem kell kinyomtatni, nem kell papir meg nyersnyag hozzá hanem csak az ügyfél a számitógépén megnyitja a dokumentumot és ugyanúgy látja mintha papirra lenne nyomtatva. Viszont a legnagyobb meglepetés eddig az volt számomra amikor az egyik kliens a Spype-on keresett meg és úgy kért árajánlatot, vagy az a kliens amelyik elkérte a messenger cimemet a további kapcsolattartás érdekében. Én nagyon pozitivnak tartom hogy a munkavégzés során is egyre inkább használatosak ezek az eszközök, habár a mi vidékünkön még mindig nagyon tartják magukat a hagyományos kommunikáció eszközei, és itt egy zárójelben megjegyezném hogy a tavaly nyáron sikerült eltöltenem két hónapot németországban és megfigyeléseim alapján ezen a téren is óriási a lemaradásunk hozzájuk képest, na de a mostani fiatal generációnak már a mindennapi élete részét jelenti ezeknek az eszközöknek a használata igy akár pár éven belül mi is felzárkozhatunk a nyugati országokhoz.
Ezen iromány nagy része az én agyamból pattant ki, remélem nem voltam túl hosszú és unalmas köszönöm hogy végig olvastad. A végére pedig pár link a témával kapcsolatosan:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Internet
http://678.hu/javasolt-on-line-eszkozok/
http://hu.wikipedia.org/wiki/Online_marketing

Dániel László PR

Reklámok

Entry filed under: Uncategorized.

Internet szűrés, avagy netcenzúra kiskorúaknak hiányzó bejegyzések

1 hozzászólás Add your own

  • 1. prsap2006  |  május 28, 2009 - 3:27 du.

    Kedves László,

    remek! A fogalmazási és – kisebb mértékben – helyesírási szempontokra kellene egy kicsit jobban odafigyelned talán, de amúgy ez nekem tökéletes.

    Értékelése: R: 20, M: 17, T: 20, W: 20, H: 20 = 10,00
    Szemináriumi részvétel: 8,00
    Érdemjegy: 9,00

    Üdv,
    HL

    Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


2009. május
h k s c p s v
« ápr   jún »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Oldalak

Legutóbbi bejegyzések


%d blogger ezt kedveli: